Բայց դա չէր խանգարում մահվան հանդեպ ունենալ հատուկ վերբերմունք
Նրանց մոտ բացակայում էր վախը մահվան հանդեպ: Դա հետևանքն էր նրանց հավատքի, աշհարհայացքի, որն առաջանում էր հատուկ դաստիարակության արդյունքում:
Կամ եթե չկար համապատասխան կարասը, ապա մահացածին հանձնվում էին Մայր Հողին կողքի պառկած, ծնկները ծալված վիճակում, ինչպես պտուղը մոր արգանդում:
Քանի որ Մահը Կյանքի շարունակությունն է ապա վախը մահվան հանդեպ դառնում է անիմաստ: Սա էր ՔԱՋԵՐ ի ՀԱՎԱՏՔը, ՀԱՂԹՈՒԹի ԳԱՂԱՓԱՐԱԽՈՍՈՒԹՅՈՒՆը:
Կա ևս մի հետաքրքիր փաստ:
Հին խեթական գրերում դագաղ և արգանդ իմաստները արտահայտելու համար օգտագործվում էր նույն սեպագիրը: Հայերենում կա մի բառ որը այժմ գրեթե մոռացության է մատնվել, դա Ղութի, Ղութին, Ղութիկ բառն է, որը ունի մի շարք իմաստներ, ինչպես՝ դագաղ, վերջին ճանապարհ դեպի գերեզման, զարդատուփ, ինչչպես նաև քթախոտի՝ բուռնութի տոպրակ։
Փաստորեն 2 սվաստիկաները նկարագրում են Հոգու Շրաջապտույտը և շեշտում են Հոգու Անմահության գաղափարը: Դրա համար հագուստի կամ մարմնի վրա պատկերվում էին 2 սվաստիկաները միասին, ինչպես օրինակ Մեծամորի թանգարանի արձանիկների վրա:
Հետագայում 2 սվաստիկաները միավորվեցին մեկ միասնական սիմվոլում, որն իրենից ներկայացնում է բոլոր 8 ՀԱՂԹԵՐԻՆ միասին, այսինքն ՔԱՋԻ Անմահ Հոգու Ուղին:
Հենց այս 8 ՀԱՂԹԵՐՆ են կազմում ՀԱՂԹՈՒԹՅԱՆ ԽԱՉԸ կամ ԽԱՉ ՊԱՏ ՏԱՐԱԶը որը հանդիսանում է ՍԱՍՈՒՆՑԻ ԴԱՎԹԻ պաշտպանիչ ԽԱՉԸ:
Այնպես որ ԽԱՉԱՊԱՇՏՈՒԹՅՈՒՆԸ Հայերի մեջ տարածված էր Քրիստոնեությունից շատ տարիներ առաջ:
Նրանց մոտ բացակայում էր վախը մահվան հանդեպ: Դա հետևանքն էր նրանց հավատքի, աշհարհայացքի, որն առաջանում էր հատուկ դաստիարակության արդյունքում:
Իսկ, քանի որ բոլոր տեսակի վախերը առաջանում են մահվան վախից ապա ԱԶԳի մոտ ընդհանրապես բացակայում էր ՎԱԽի ՍԻՆ Գաղափարը:
Քաջերը գտնում էին որ ՀԱՂԹ ը ապրում է իրենց սրտում և դա իրենց ՈՒժ էր տալիս: Նրանք բռունցքը (Մուշտին) խփում էին կրծքին և կանչում ՀԱՂԹին: Դրանից հետո ոչինչ չէր կարող նրանց կանգնեցնել:
Իսկ քանի որ ՀԱՂԹ ը անմահ է, ապա իրենք նույնպես անմահ են, այսինքն նրանք հավատում էին Հոգու Անմահությանը:
Հոգու շրջապտույտը |
Նրանք վերածնունդը կապում էին Արևի հետ, չէ որ նա է Արեգակն Արդար, Դատավոր Արդար։ Նա է Աստվածաին Օրենքը և Կառավարիչը։
Ինչպես որ Արևն է թեքվում դեպի մայրամուտ այնպես էլ Քաջի կյանքն է թեքվում դեպի մայրամուտ:
Ինչպես որ Արևն է թեքվում դեպի մայրամուտ այնպես էլ Քաջի կյանքն է թեքվում դեպի մայրամուտ:
Ինչպես որ Արևն է անցնելով գիշերային իր ճանապարհը հաջորդ օրը նորից է ծագում, այնպես էլ Քաջն էր անցնելով իր ճանապարհը Անդրաշխարհում, նորից ծնվում է:
ՈՒԹ թիվը պատկերում է ոչ միայն Արևի ՈՒղին, այլև պատկերում է ՔԱՋի ՈՒղին :
Ուղիղ կամ աջ սվաստիկան որը համնկնում է 7 ՕԽՏ թվի հետ պատկերում է ՔԱՋի Կեանքի ՈՒղին: Իսկ հակառակ սվաստիկան պատկերում է ՔԱՋի ուղին Անդրաշխարհում:
Այստեղից էր առաջացել Քաջերի Համոզմունքը՝
ՆՈՒՆԻՍԿ ՄԱՀԸ ՄԵԶ ՉԻ ՍՊԱՆԻ:
Սա էր հանդիսանում ԿԱՐԱՍԱՅԻՆ ԹԱՂՈՒՄՆԵՐԻ իմաստը, որտեղ Կարասը կատարում էր Մոր Արգանդի դերը:ՆՈՒՆԻՍԿ ՄԱՀԸ ՄԵԶ ՉԻ ՍՊԱՆԻ:
Մահացողը գնում էր նորից ծնվելու:
Կամ եթե չկար համապատասխան կարասը, ապա մահացածին հանձնվում էին Մայր Հողին կողքի պառկած, ծնկները ծալված վիճակում, ինչպես պտուղը մոր արգանդում:
Քանի որ Մահը Կյանքի շարունակությունն է ապա վախը մահվան հանդեպ դառնում է անիմաստ: Սա էր ՔԱՋԵՐ ի ՀԱՎԱՏՔը, ՀԱՂԹՈՒԹի ԳԱՂԱՓԱՐԱԽՈՍՈՒԹՅՈՒՆը:
Ղութին |
Հին խեթական գրերում դագաղ և արգանդ իմաստները արտահայտելու համար օգտագործվում էր նույն սեպագիրը: Հայերենում կա մի բառ որը այժմ գրեթե մոռացության է մատնվել, դա Ղութի, Ղութին, Ղութիկ բառն է, որը ունի մի շարք իմաստներ, ինչպես՝ դագաղ, վերջին ճանապարհ դեպի գերեզման, զարդատուփ, ինչչպես նաև քթախոտի՝ բուռնութի տոպրակ։
Փաստորեն 2 սվաստիկաները նկարագրում են Հոգու Շրաջապտույտը և շեշտում են Հոգու Անմահության գաղափարը: Դրա համար հագուստի կամ մարմնի վրա պատկերվում էին 2 սվաստիկաները միասին, ինչպես օրինակ Մեծամորի թանգարանի արձանիկների վրա:
Հավասարաթև ԽԱՉ ի ռաջացումը |
Հենց այս 8 ՀԱՂԹԵՐՆ են կազմում ՀԱՂԹՈՒԹՅԱՆ ԽԱՉԸ կամ ԽԱՉ ՊԱՏ ՏԱՐԱԶը որը հանդիսանում է ՍԱՍՈՒՆՑԻ ԴԱՎԹԻ պաշտպանիչ ԽԱՉԸ:
ՈՒթ ՀԱՂԹերը ԽԱՉի ներսում |
No comments:
Post a Comment